מהם המזונות שהינם מקור טוב ל - Q10? חלק ב

במאמר הקודם ציינו שחלק מתפקידיו החשובים של Q10 קשורים בהפקת אנרגיה ושמירה על תפקוד תקין של מערכת הלב, ושכמו כן ניתן למצוא כמות ממנו במזונות מסוימים, אך קשה לצרוך אותו באמצעות תזונה בלבד. זו הסיבה לכך שהוא אחד מתוספי המזון הפופולריים ומומלץ לוודא של - Q10 מחיר הגיוני. הבאנו רשימה של מזונות שהינם מקור טוב ל - Q10. חלקם הם מן החי וחלקם מן הצומח. 

נמשיך בעוד מספר מקורות טובים ל- Q10 מן הצומח:

אבוקדו

אבוקדו גם הוא נחשב לסופרפוד וידוע כאחד מהשמנים הטובים ביותר לאדם. לאבוקדו יש יתרונות בריאותיים רבים כי הוא מכיל ויטמינים כמו: ויטמין K , ויטמין C, ויטמין B, ויטמין E, חומצה פולית, קואנזים Q10, ברזל ועוד. הוא ידוע כמסייע לשיפור בריאות הכבד, מסייע לבריאות הלב, מסייע בשמירה על רמת כולסטרול תקינה ועוד. 

פטרוזיליה

צמח צנוע שבדרך כלל מתייחסים אליו כעשב תיבול אבל מכיל רכיבי מזון חשובים כמו ברזל, אשלגן, סידן, חומצה פולית, Q10, ויטמינים ועוד. נכון, קשה לאכול כל כך הרבה פטרוזיליה על מנת לספק את כל הכמות הנדרשת של כל אחד מרכיבי המזון שהיא מכילה, אבל כדי להנות מהשפעתה הטובה על פעילות תקינה של הלב, הכליות והעיכול, אפשר לשלב בתפריט סלט עשבי תיבול רענן או רוטב צ'ימיצ'ורי טוב או להקפיץ ביחד עם לבבות וכבד. 

בוטנים

בהרבה רשימות על היתרונות הבריאותיים של בוטנים ניתן למצוא שהם בעיקר טובים לבריאות הלב ומסייעים בהעלאת רמות האנרגיה בגוף. אם נכנסים לעומק הדברים ובודקים הרי שמגלים שבנוסף לכך שבוטנים הם מקור לא רע של חלבון, אומגה 6, סיבים תזונתיים ושומן בלתי רווי הם גם מכילים קואנזים קיו 10. אך חשוב לציין שעל מנת לספק את הכמות היומית הנדרשת של הרכיבים צריך לאכול הרבה בוטנים. אם בכל זאת רוצים להנות ממה שיש להם להציע תוסיפו לתפריט כמנת ביניים תפוח עץ פרוס עם חמאת בוטנים טבעית ללא תוספת סוכר. 

גרגירי שומשום

גרגיר קטן שמכיל הרבה. באותם גרגירים ניתן למצוא חלבון, סידן, ברזל, מגנזיום, קיו 10, אבץ ועוד. השומשום ידוע כמסייע בתהליכי הזדקנות של הגוף ועוזר בהפחתת הסיכוי לחלות במחלות לב כמו גם דברים נוספים.
כלומר גם בריא וגם טעים. סלט טחינה, חלבה, ממרח של טחינה וסילאן - כל כך הרבה דברים טובים. כמו כל מזון אחר, קשה לאכול ממנו הרבה על מנת לספק את הכמות הנדרשת לתחזוקה היומית של הגוף, אבל ללא ספק כדאי להשתמש כדי לתמוך בה.

לסיכום

יש אפשרות להשיג כמות מסוימת של Q10 ממקורות מזון ורצוי מהחי, אבל קשה להשיג את הכמות המלאה הנדרשת. לכן כדאי לבדוק את האפשרות להשתמש בתוסף, לוודא שיש ל - Q10 מחיר הגיוני, ולא לוותר על תפריט שבנוי מתזונה מאוזנת. 
מומלץ לנסות ולצרוך כמה שיותר רכיבי מזון הנדרשים לתחזוקה טובה של הגוף ממקורות תזונתיים מתאימים לפני שנעזרים ונתמכים על ידי תוספים, אבל טוב לדעת שתוספים אלו קיימים, עונים על הצרכים הדרושים לבריאות טובה, ועומדים לרשות הצרכנים.