מה נחשב באומגה 3 מינון מומלץ במזונות ובתוספים

כיום כבר ברור שלקבוצת חומצות השומן אומגה 3 יתרונות רבים התורמים לחיזוק ולבריאות גוף האדם:

  • תמיכה במערכת הלב וכלי הדם
  • תמיכה במוח
  • תמיכה במערכת העצבים
  • תמיכה במערכת הראיה
  • תמיכה במערכת השלד 
לכן חשוב מחד, לדאוג לכך שהגוף מקבל את הכמות הנדרשת לו ומאידך, להתייעץ עם איש מקצוע לגבי צריכה של אומגה 3 מינון מומלץ ומותאם אישית.
אנשים רבים כיום, המעוניינים לתמוך בגוף שלהם חייבים להשתמש בתוספים. שיטות החקלאות הנהוגות במקומות רבים בעולם של ימינו אינן מאפשרות למעשה למזונות - הן מן החי והן מן הצומח - להכיל את כל רכיבי התזונה הנחוצים לבריאות הגוף. כדי לשמור על תפקוד תקין ובריא של הגוף יש צורך להוסיף תמיכה של תוספים, אך חשוב לנסות ולספק לפחות חלק מהמינון הרצוי של הרכיבים הללו באמצעות מזונות המכילים אותם.

אומגה 3 מינון מומלץ במזונות:

האם יש בשמן דגים אומגה 3?

התשובה היא כן, והרבה. ניתן למצוא בשמן דגים אומגה 3 בשפע. הריכוז הגבוה ביותר נמצא בכבד של דג הקוד. ניתן למצוא אותו גם בדגי ים כמו הרינג, סלמון, מקרל, טונה, סרדינים, באס ים וגם דגי בריכה אחדים כמו: בורי, לבראק ופורל. על מנת לקבל את הכמות הנדרשת - מותאמת כמובן לכל אדם לפי מגדרו, מצבו הבריאותי ושיקולים נוספים - יש צורך לאכול דגים ומאכלי ים בכל ימות השבוע, ממש כמו אסקימואים שרוב רובה של התזונה שלהם מבוססת על הים. בגללם בעצם החל המחקר הראשוני על החשיבות של שמן דגים ואומגה 3 והיתרונות הבריאותיים של צריכתם.
רוב בני האדם אינם צורכים דגים כחלק עיקרי בתפריט היומי. אך בשל חשיבות הרכיב הזה לתפקוד התקין של הגוף ובמניעת מחלות עתידיות, ילדים רבים בעבר היו מקבלים כל יום כפית של שמן דגים כחלק ממחויבות בתי הספר להתפתחות ובריאות הילדים. ממש כמו חיסונים.

האם יש בשמן צמחים אומגה 3?

התשובה חיובית. לאותם רבים אשר אינם אוכלים דגים כחלק מהתפריט היומי שלהם, להם מומלץ לדאוג ולהוסיף לתפריט באופן קבוע, ועל בסיס יומי, מזונות המכילים שמן צמחים. אלה כוללים למשל: שמן זרעי צ'יה, שמן פשתן או זרעי פשתן שלמים (כדי לצרוך אותם צריך לטחון אותם או להשרות אותם במים), שמן אגוזי מלך בכבישה קרה או אגוזי מלך. כדאי גם להוסיף לכל סלט עלים ירוקים - בעיקר עלי ריג'לה ( רגלת הגינה) 

לסיכום:

אומגה 3 הינו רכיב חשוב בתחזוקה תקינה של הגוף וכל אחד צריך לוודא שהוא צורך את הכמות הנדרשת על ידי שילוב של מזונות מתאימים ותוספים במינון המתאים.