על דקל ננסי ומזונות בריאים נוספים

האם אי פעם עבר עליכם יום מלחיץ בו הרגשתם שאתם נפוחים, מקוררים, העור שלכם נשבר, השיער נושר, המצב רוח ירוד והתחושה הכללית ירודה ביותר? קל מאד להאשים את חיי השגרה העמוסים והמלחיצים, אבל יכול מאד להיות שאתם אוכלים את המזונות הלא נכונים.עוד בעבר הרחוק הוכח כי יש קשר ישיר בין תזונה נכונה, בריאה ומאוזנת לבין אריכות ימים ומניעת תסמינים ומחלות שונים, ויכול להיות שאתם פשוט לא במסלול הנכון. פירות וירקות נהדרים לבריאות שלכם (ואפילו נהדרים יותר עבור המותניים), אבל כמה מהמאכלים הטריים חזקים יותר מאחרים. למשל, אכילת אוכמניות, המלאות בנוגדי חמצון, יכולה לשפר את בריאות הלב והדם ולסייע במניעת סרטן וסוכרת. הוספת דקל ננסי לתפריט היומי יכולה לעזור במניעת נשירת שיער אצל גברים; כן, מחקרים שייכו תכונות חיזוק של דקל ננסי לשיער. יותר מזה, יש האומרים שיש קשר בין דקל ננסי ערמונית וטסטוסטרון. אז אילו מזונות כדאי לכם להוסיף לדיאטה היומית?

  • תרד

בונה שרירים זה הוא מקור עשיר לחומצות אומגה 3 צמחיות ושל חומצה פולית. הוא מלא בנוגדי חמצון רבי עוצמה, ואלו נמצאו כעוזרים למלחמה במגוון סוגי סרטן, כולל סרטן השחלות, השד והמעי הגס. כמו כן, מחקרים רבים מציינים כי תרד מפחית את הירידה בתפקודי המוח הקשורים להזדקנות, ומגן על הלב מפני מחלות לב וכלי דם. החומצה הפולית גם מגבירה את זרימת הדם ועוזרת להגן עליכם מפני בעיות מיניות הקשורות גם הן להזדקנות. 
  • דקל ננסי

פירותיו של צמח אקזוטי זה מוכרים לאנושות כבר מאות שנים, כשכבר במאה ה-15 יש עדות לשימוש בהם לטיפול בבעיות הקשורות לדרכי השתן אצל גברים. כיום, אפשר לאכול דקל ננסי בגרסתו הטרייה והטבעית אך כדי לקבל מספיק מערכיו התזונתיים הנהדרים, מומלץ לצרוך תמצית דקל ננסי כתוספת מזון. בין יתרונותיו כיום ניתן למנות עזרה בטיפול בנשירת שיער, בדלקות כרוניות של בלוטת הערמונית, באקנה, באבנים בכליות, בחוסר פוריות אצל גברים ובירידה בחשק המיני. כמובן שלפני הכנסת תמצית דקל ננסי לתפריט היומי יש להתייעץ עם רופא או דיאטן, כדי לוודא התאמה ולהחליט על מינון נכון. 
  • טונה

מקור נהדר לחלבונים, שמספק לגוף חומרים מזינים חיוניים, ביניהם פוספטידיל סרין, האחראי על שיפור ושמירת היכולות הקוגניטיביות שלנו. אכילת טונה ודגים אחרים יכולה לעזור בהורדת הסיכון לשבץ, מחלת לב, ירידה קוגניטיבית, סרטן, מחלות עיניים ובעיות מצב רוח, בשל שומנים מסוג אומגה 3 שהיא מכילה. פוספטידיל סרין במזון ניתן למצוא גם באיברים פנימיים, פולי סויה ושעועית לבנה. 
  • אגוזי מלך

הם עשירים באומגה 3 שבריאה ללב יותר מסלמון, עמוסים בפוליפנולים אנטי דלקתיים יותר מיין אדום, ומכילים חצי מכמות החלבונים לבניית השריר שיש בעוף. זהו האגוז היחידי שמשלב בין שלושת התכונות האלו ובנוסף - הוא גם הכי טעים!
  • יוגורט

תרבויות שונות טוענות שהיוגורט נברא על ידן, אך היתרונות הבריאותיים של המזון בן 2,000 השנים אינן שנויות במחלוקת: התסיסה מולידה מאות מיליוני אורגניזמים פרוביוטים המשמשים כתגבורת לגדודי החיידקים ה"טובים" שבגופכם. אכילת יוגורט תעזור לשפר את המערכת החיסונית ותסייע לספק הגנה מפני סרטן. לא כל היוגורטים הם פרוביוטיים ולכן חשוב מאד לפני הקנייה לקרוא היטב את התווית.

כמובן שיש עוד הרבה תוספי תזונה שניתן למצוא באתר פיוריטן, ולכל אחד מהם משוייכות תכונות אחרות, כולל Q10 וצורתו הפעילה יוביקווינול; גרסיניה קמבוג'יה ושמן צ'יה ועוד הרבה תוספים, ויטמינים ומינרלים נוספים.

בקרו לעוד פרטים.