אילו מזונות מכילים אומגה 3 לספורטאים?

כיום כבר ברורה החשיבות של תוספי אומגה 3 לספורטאים. למה? בגלל שהם עוזרים בהתאוששות הגוף אחרי אימון מאמץ ועוזרים בהתמודדות בדלקות שנוצרות פעמים רבות ממאמץ גדול ואימונים מרובים.
ספורטאים רבים בעולם דואגים לספק לגוף אומגה 3, בהזדמנות זו וכדאי להזכיר שגם Q10 לספורטאים הוא תוסף חשוב כי הוא משפר את הסיבולת של הספורטאים ועוזר להם בחידוש מאגרי האנרגיה בגוף ( מפחית עייפות).
שני הרכיבים האלו חשובים על מנת לתחזק גוף שעוסק בספורט על בסיס יומי. 

מזונות המכילים אומגה 3:

מן החי:

דגי מקרל - אלו דגים עשירים באומגה 3 וגם ב-Q10. במדינות מערביות, כמו גם ישראל, בדרך כלל ניתן למצוא בעיקר דגי מקרל מעושנים ולא טריים, וכמות הרכיבים הללו קצת נשחקת בתהליך העישון. 
דגי הרינג - דג שמן, שבדרך כלל גם אותו מעשנים, אבל בתהליך של עישון קר, כך שרכיבי המזון פחות נפגעים. בארץ ניתן למצוא אותו גם מוחמץ. גם בדגים אלו אפשר להנות מאומגה 3 ומ - Q10.
מלבד שני סוגי הדגים הללו שמכילים את שני הרכיבים גם יחד, ניתן למצוא אומגה 3 במזונות נוספים מן החי:
דגי סלמון - עשירים יחסית באומגה.
סרדינים - נהנים מכמות טובה של אומגה 3.

מן הצומח:

זרעי פשתן - בצורה מרוכזת. שמן פשתן אפשר לפזר על סלט ירקות עשיר או על תבשיל. רק יש לזכור - שמן פשתן חייב להיות בקירור מתמיד כדי לשמור על איכויות הרכיבים שלו.
זרעי צ'יה - אפשר להכין פודינג צ'יה טעים שיחכה אחרי אימון ויוסיף אומגה 3 למערכת.
אגוזי מלך - רצוי לאכול אותם טריים ולא קלויים. אפשר להוסיף לסלט, או כמנת ביניים בין האימונים.
עלי ריג'לה - ריג'לה (רגלת הגינה בעברית) מכילה כם היא אומגה 3 צמחי. אפשר לשלב בסלטים וכו'.
זרעי המפ – זרעי המפ (קנבוס), או השמן המופק מהזרעים הללו, מהווים מקור לאומגה 3 צמחי.
חשוב להבין שעל מנת שתהיה כמות מספקת של אומגה 3 לספורטאים המתאמנים כל יום, צריך לאכול את כל המזונות הללו כל יום, ובכמות גדולה. לכן, בדרך כלל, מומלץ להוסיף תוסף מתאים כחלק מהתפריט היומי.
באשר ל - Q10 לספורטאים, גם במקרה הזה אפשר להוסיף לתפריט איברים פנימיים של בקר ועופות, אך קשה לקבל את הכמות היומית הנדרשת לספורטאים פעילים על בסיס יומיומי, ותוסף Q10 יכול להשלים את הכמות הנדרשת לתיפקוד טוב.
חשוב להתייעץ עם המאמן או איש מקצוע לגבי הסוג והמינון המתאימים לפני שמחפשים חנות תוספי מזון לספורטאים או חנות און ליין.