אומגה 3 מינון מומלץ

תזונתם של ישראלים רבים חסרת שומנים בריאים, ביניהם גם את חומצת השומן אומגה 3, הידועה בעיקר כטובה לבריאות הלב, אך למעשה בעלת עוד יתרונות רבים נוספים. המוח שלכם, העצמות, בריאות הנפש ואפילו הסיכון שלכם לסרטן מושפעים כולם על ידי שומנים מועילים אלה. ניתן לצרוך את השומנים מהטבע, על ידי הקפדה על אכילת דגים שומניים לפחות פעמיים בשבוע, אך אם אתם לא אוכלים דגים, ניתן לצרוך אותם גם כתוספי תזונה אחת השאלות הנשאלות ביותר על ידי צרכני התוסף היא "אומגה 3 מינון מומלץ?" והתשובה, היא שאין תשובה אחת לשאלה זו.

אז איך יודעים כמה אומגה 3 יש לצרוך?

צריכת חומצת השומן הטובה תלויה כמובן במשתנים כמו גודל הגוף, מצב הבריאות, הגיל, סוג האומגה 3 הנידון ועוד. לא קיים תקן סטנדרטי של "אומגה 3 מינון מומלץ ליום", אבל רוב ארגוני הבריאות ממליצים על מנה יומית של 250 עד 500 מ"ג של EPA ו- DHA (הסוגים המועילים ביותר של אומגה 3) למבוגרים בריאים. עם זאת, עבור מצבים בריאותיים מסוימים, לעיתים קרובות מומלצות כמויות גבוהות יותר. כמובן, שאם אתם שוקלים את העשרת התפריט היומי שלכם עם תוסף התזונה, עליכם להיבדק על ידי רופא או דיאטן מוסמך או נטורופת מוסמך  לפני שאתם מתחילים, וזאת כדי להבטיח כי התוסף מתאים לכם ולגופכם וכדי לקבוע יחדיו מהו המינון שמתאים לכם באופן אישי.

אומגה 3 למה זה טוב?

השאלה הנשאלת עוד לפני השאלה שלעיל (אומגה 3 מינון מומלץ?) היא - "אומגה 3 למה זה טוב?" והתשובה - להמון דברים. אם עדיין אינכם מבינים מדוע צריכת כמויות נאות של אומגה 3 היא כה חשובה, דעו כי חומצות השומן הללו ממלאות תפקיד מרכזי בבריאות הכללית שלכם: שיפור תגובת התאים לאינסולין, סיוע בתיקון תאים פגומים, הן טובות ללב וגם למוח עוזרות להאט את קצב אובדן הזיכרון, ולשפר מצבים כמו הפרעות קשב וריכוז, מחלות דלקתיות כמו דלקת פרקים, וכאב, דיכאון ועוד. אומגה 3 גם חשובה מאוד במהלך ההריון. מחקרים מצאו קשר בין צריכה לא מספקת של שומנים מסוג אומגה -3 בקרב נשים בהיריון ללידה מוקדמת, לעלייה בסיכון לרעלת הריון, ולמשקל לידה נמוך, בנוסף להיפר-אקטיביות בקרב ילדים. הוספת EPA ו- DHA לתזונה של נשים בהריון נמצאה גם כטובה להתפתחות הנוירולוגית והקוגניטיבית של התינוק, תוך הפחתת הסיכון לאלרגיות אצל תינוקות.

למה עוד זה טוב?

צריכת אומגה 3 במינון הנכון עוזרת, בין היתר, גם למניעת או החלשת חרדה ודיכאון, משפרת את בריאות העין ומצבי יובש בעיניים  נלחמת בדלקות, מפחיתה את הסימפטומים של תסמונת מטבולית, עוזרת למניעת סרטן, מפחיתה אסתמה בקרב ילדים, משפרת את השינה, מקלה על כאבי מחזור, ועוד. כך שבין אם דרך מזונות עשירי אומגה-3 כמו סלמון, סרדינים ואנשובי, או בין אם כתוסף תזונה, וודאו כי אתם מעניקים לגוף שלכם מספיק ממנה!

מחפשים עוד תוספי תזונה כמו Q10, יוביקווינול ועוד? בקרו בקטלוג המוצרים השלם של puritan's pride. זכרו להתייעץ עם רופא לפני רכישה של כל תוסף.